مدیریت کمپین بازاریابی چیه ؟

برای درک مدیریت کمپین بازاریابی بهتره اول به مفهوم خود کمپین مارکتینگ (بازاریابی) بپردازیم. کار کمپین‌های بازاریابی تبلیغ محصولات و خدمات از طریق انواع رسانه مثل تلویزیون، رادیو، فضای مجازی و پلتفرم‌های آنلاینه. کمپین‌های بازاریابی رو میشه با اهداف مختلفی طراحی کرد مثل: ایجاد تصویری برای برند، معرفی محصول جدید، افزایش فروش محصولی که در حال حاضر در بازار وجود داره و … . تعیین هدف یک کمپین معمولاً تعیین میکنه که چقدر بازاریابی مورد نیازه و چه رسانه‌هایی برای دستیابی به بخش خاصی از مخاطبان مؤثرتر هستن.

 

 

مدیریت کمپین ممکنه توسط یک شخص انجام بشه  یا تو کل یک تیم توزیع بشه؛ بنابراین مهمه که از مجموعه نرم افزار مدیریت کمپین برای مدیریت همه ابتکارات درگیر تو کمپین خودت استفاده کنی. خودکار کردن بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها و اجراها میتونه روند راه‌اندازی و مدیریت یک کمپین رو تسریع کنه و در عین حال هزینه‌هات رو هم کاهش بده.

مدیریت کمپین بازاریابی یک شیوه بازاریابی برای رسوندن اون پیام مورد نظره که این پیام تو چند تا کانال پخش میشه.مدیریت کمپین بازاریابی یک کار گسترده‌اس که شامل چندین مرحله از جمله: برنامه‌ریزی، اجرا، ردیابی و تجزیه و تحلیل/بهینه سازی کمپین میشه. یک استراتژی یا طرح بازاریابی میتونه چندین کمپین رو هم به طور همزمان اجرا کنه. به عنوان مثال، میشه یک کمپین برای ایجاد آگاهی و یکی دیگه برای تجدید و تمدید یه کار داشته باشی.

کمپین دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیکار میکنه؟

کمپین دیجیتال مارکتینگ یا همون بازاریابی دیجیتال اجرای یه استراتژیه که به خوبی برنامه‌ریزی شده تا یک محصول، خدمات یا نام تجاری رو از طریق کانال‌های دیجیتال به مخاطبان خاصی معرفی کنه. این امر مستلزم استفاده از تاکتیک‌های مختلفی مثل بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی(Social marketing)، بازاریابی ایمیلی(Email marketing) و بازاریابی محتواست(Content marketing).

 

چرا مدیریت کمپین بازاریابی مهمه؟

مهمترین و کلیدی‌ترین نکته کمپین بازاریابی، نظارت در طول انجام تمام مراحل کمپین توسط تیم متخصص این کار هست.تیم همراه آفیس با دانش و تجربه‌ای که تو این زمینه داره میتونه خیلی بهت کمک کنه.  چند مورد از مزایای مدیریت کمپین :

 

اگر نتایج اون چیزی نیست که دنبالش هستین، باید توانایی پاسخگویی در لحظه رو داشته باشین. برای track (ردیابی) همه چیز در طول زمان، مدیریت موثر کمپین ضروریه.

از نظر مدت زمان یا اندازه کمپین، الگوی “یک اندازه مناسب برای همه” وجود نداره. ممکنه کمپینی رو اجرا کنیم که شهر یا محل خاصی رو هدف قرار میده؛ همچنین ممکنه یک کمپین رو تو زمان تعطیلات و رویداد خاصی مدیریت کنیم یا حتی میتونه سال‌ها اجرا بشه.

در برخی موارد، یک کمپین تبلیغاتی یا بازاریابی موفق مترادف با برند شما میشه. کمپین “Flo” یا کمپین “Just Do It” نایک دو نمونه از این قبیل هستن.

این مدیریت کمپین بازاریابیه که ساختار و نظم رو به کمپین میاره، شما رو از تبلیغات موقتی دور میکنه و پیام‌های شما رو برای رسیدن به یک هدف تجاری خاص متمرکز میکنه.

کمپین فروش اینستاگرام

اینستاگرام دومین شبکه پربازدید بعد از فیس بوک هست. رسانه اجتماعی محبوبی که بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه و  500 میلیون استوری روزانه داره؛ پس واضحه که اینستاگرام دیگه فقط برای استفاده شخصی نیست و در حال حاضر یک پلتفرم جهانیه که به برندها اجازه میده محصولات و محتوای خودشونو به نمایش بذارن و استراتژی بازاریابی برند در نهایت تعیین میکنه که چه نوع محتوایی و هر چند وقت یکبار منتشر بشه.

     مراحل ایجاد استراتژی اینستاگرام مارکتینگ:

  • اهداف خودتون رو برای اینستاگرام تعیین کنین
  • مخاطبان هدفتون رو مشخص کنین
  • تجزیه و تحلیل رقابتی انجام بدین
  • یک تقویم محتوایی برای گذاشتن پست و استوری تهیه کنین
  • یک برند ثابت تو اینستاگرام برای خودتون بسازین
  •  فالوور اینستاگرامتون رو از راه درست(نه خریدن فالوور) افزایش بدین

کمپین رو چجوری تجزیه و تحلیل میکنیم؟

ابزار تجزیه و تحلیل کمپین، معیارها (داده‌ها) رو برای تصمیم‌گیری‌ها و تنظیماتی که ممکنه در طول اجرای کمپین لازم باشه، ارائه میکنه. این داده‌ها به ما میگن که چه چیزی کار می‌کنه و چه چیزی کار نمی‌کنه و همچنین چه چیزی باید تغییر، اصلاح یا حذف بشه. در پایان، اعداد نشون میده که آیا سرمایه‌گذاری شما در کمپین ارزشمند بوده یا خیر؛ اما این فقط یک چارچوبه. با ادامه کمپین، ممکنه اهداف کسب و کار تکامل پیدا کنن یا ذینفعان و مخاطبان هدف تغییر کنن (مخصوصاً برای کمپین‌هایی که نوجوانان/جوانان یا استارتاپ‌های با رشد سریع رو هدف قرار دارن).به همین دلیله که مدیریت کمپین بسیار مهمه. انتقال از فهرستی از اهداف تجاری به یک کمپین چند وجهی و چند کاناله موفق نیاز به نظارت دقیق بر هر جنبه دارد – از تبلیغات موقت گرفته تا SEO.

 

چجوری برای یک کمپین بازاریابی موفق برنامه‌ریزی کنیم؟

لطفا برای دریافت مشاوره مدیریت کمپین بازاریابی فرم زیر رو پر کنین

برای ثبت سفارش می‌تونین فرم رو پر کنین و یا با شماره تماس بالای صفحه تماس بگیرین.

همراهی شما افتخار ماست

راه‌های ارتباطی ما

سرویس‌های همراه آفیس

راه‌های ارتباطی ما