برای درک مدیریت کمپین بازاریابی بهتره اول به مفهوم خود کمپین مارکتینگ (بازاریابی) بپردازیم. کار کمپینهای بازاریابی تبلیغ محصولات و خدمات از طریق انواع رسانه مثل تلویزیون، رادیو، فضای مجازی و پلتفرمهای آنلاینه. کمپینهای بازاریابی رو میشه با اهداف مختلفی طراحی کرد مثل: ایجاد تصویری برای برند، معرفی محصول جدید، افزایش فروش محصولی که در حال حاضر در بازار وجود داره و … . تعیین هدف یک کمپین معمولاً تعیین میکنه که چقدر بازاریابی مورد نیازه و چه رسانههایی برای دستیابی به بخش خاصی از مخاطبان مؤثرتر هستن.